English/CaFe_English

[오늘의 표현] I'll make a deal with you. / We're out of water.

JJun ™ 2007. 3. 14. 00:08
 
I'll make a deal with you.( 내가 제안을 하나 할게. )
 
 

 

A: I have a million things to do today.
B: Like what? Maybe I can lend a hand.


A: Really? Well, I have to mail a letter, find a

    present for my boss, get my dry-cleaning...
B: I'll make a deal with you. If you treat

    me to lunch, then I'll be your chauffeur.

 

 

A: 오늘 할 일이 산더미야.
B: 어떤 일인데?
    잘 하면 내가 도와줄 수도 있을 것 같아.

A: 그래? 편지를 부쳐야 하고 상사의 선물도

    찾아야 하고 드라이 클리닝도 맡겨야 하고...
B: 그럼 너한테 제안을 하나 할게. 나한테 점심

    사면 내가 네 운전사 노릇을 해 주지.

 
 
  We’re out of water.
스페인을 업무차 들린 허 대리. 한창 더운 오후에 갈증을 느껴 물을 찾는데…
   
 

 

A: Paolo, we're out of water.

     I'm going out to get some.
B: Wait, it's almost 2. You might want to wait

     a bit before you go out.
A: Why? I'm really thirsty.
B: In Spain, most stores close for lunch and

    reopen later at around 3.

 

 

A: 파올로, 물이 다 떨어졌군요.

    나가서 사올게요.
B: 잠깐, 지금 2시네요. 조금만 더 기다렸다

    가는 게 어때요?
A: 왜요? 목이 너무 말라요.
B: 스페인에선 거의 모든 상점이 점심시간 동안엔

    문을 닫았다, 후에 3시쯤에 다시 열어요.

   

유럽과 남미 일부국가에서는 점심시간 동안 상점을 닫았다 저녁무렵에 다시 여는 경우를 흔히 볼 수 있다.